Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2011 15:07 - Извисяването
Автор: budha Категория: Изкуство   
Прочетен: 2895 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 11.07.2011 00:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ИЗВИСЯВАНЕТО

Йоги Махаджан - ГЛАВА ПЕТА

Земната сила

“В началото на времето великата Майка-Земя даде живот на всичко. Тя е Първичната енергия, от която и хора, и животни се плодят и растат.”
Митология на Урулу – Австралия

Древният мъдър човек се е отнасял към Земята като към жив организъм и я е почитал като символ на плодородието и като Майка-Хранилница. Докато Земята е била считана за свещена, жива и чувствителна, е било немислимо да бъде експлоатирана. Никой нормален не е агресивен или властващ спрямо своята майка.
Веднага след като астронавтите можаха да погледнат планетата от открития космос, съвременният човек придоби познание за нея. Възприемането на нейната красота и виталност беше толкова силно изживяване, че промени взаимоотношенията в ново измерение. Не е нужно да добавяме, че много примитивни племена и традиционни групи и в Америка, и на Изток обожествяват Майка-Земя и в наши дни.
Научните изследвания насочиха химика Джеймс Лъвлок и микробиолога Лин Марджълис да се отнесат към планетата като към цялостен жив организъм.
Наблюдейнията върху нейните характерности, като атмосферен състав, солено съдържание на морето и разпределението на основните елементи между растения и животни показват, че те се регулират от преплетени кооперирани мрежи, които манифестират характерните качества на живи себеорганизиращи се системи.
Отличителните й свойства и дейности не могат да бъдат опознати от сбора на частите, тъй като всяка тъкан е свързана с друга, а всички са взаимно зависими. Многобройните й пътища за съобщения са високо комплицирани, а не линейни. Формата й е еволюирала повече от билион години и продължава да еволюира.
Приемайки, че това е ревъзраждане на силния древен мит, двамата учени я нарекоха Гея-хипотеза, след гръцката Богиня на Земята.
Всеки жизнен процес има ум. Доколкото Земята е жив организъм, също трябва да е мислеща като нас. Това, което е мислещо, е и съзнателно. Следователно, Земята може да бъде считана за съзнателна.
Първият център в нас е направен от съзнателния елемент на Майка-Земя.
Издигането на Кундалини става от жилището й над първия център до седмия. Тя пронизва фонтанелата и пресича седмия център, където се съединява с Духа, изявяващ Колективното съзнание.
Първата чакра е разположена малко извън гръбнака. Тя предпазва Кундалини, която почива в сакралната кост на гръбнака, срещу пакостно влизане на несвети намерения.
На първата стъпка от еволюцията, първата единствена клетка-организъм е формирана като амеба. След това става все по-сложна, развивайки се в многоклетъчни същества. Направена е от земен елемент и е началото на живота. Когато се събуди, привличащата й сила започва да работи. Личност, чиято Муладара чакра е събудена, има вътрешно чувство за посока. Тя е в основата на човешката душа, където е “вкопана”, и поддържа всички по-горни центрове. Всяко нарушаване на нейната чувствителност хвърля индивида в дисбаланс и причинява умствен смут.
Този център ръководи две физически функции в тялото: задържане и изхвърляне. По много начини регулира възпроизвеждането. Натискът върху отделните органи (например запекът) създава напрежение в този център.
На второ място, трябва да бъде обяснено значението на невинността в ролята на секса през еволюцията.
Фройд показа, че потиснатият секс създава проблем в човешката психика. Обаче стигна твърде далеч в своята едностранчива теория. Истина е, че потиснатият секс спъва здравословния растеж, но нечестивото свръхугаждане е по-лошо.
“Говорителите” на секса през това десетилетие са стигнали до степен да защитават безразборното задоволяване в секса. Лансират теорията, че ако си угаждате в секса толкова, колкото искате, тогава той излиза от вашата система. В действителност човек става импотентен и развива разочарована, неестествено безрадостна личност. Сексът не трябва да бъде нито потискан, нито свръхзадоволяван. Той е абсолютно нормално, естествено човешко желание. Но трябва да бъде правилно разбиран. Сексуалният акт никога не е играл каквато и да е роля в извисяването. Така че нови рискови приключения в секса няма да ни доведат до по-висока степен на съзнание. Ако сексът на човешко ниво не се разглежда като негово постижение, бидейки именно човешко същество, а не животно, ще се провалим в достигането на правилно заключение.
Например, човешките същества са еволюирали и имат усет за мръсно, мърсотия, кир, безпорядък, небрежност, а животните нямат такова познание. Смисълът на законите, които ни управляват, също идва от еволюиралото ниво на нашата поддръжка (Дхармата). Знаем, че балансираният живот е много важен и че за разлика от животните имаме свободата да стигаме до всякакви абсурдни крайности.
Друг важен момент е, че нашето поведение винаги търси колективната санкция. Каквото и да правим, по принцип търсим колективното одобрение. Например, не издигаме статуи на пияници и проститутки и не ги кичим с гирлянди.
Същото се отнся и за секса. Ако е минал през колективното одобрение, радостта е пълна. Докато секс без женитба и вярност не помага за нашето добруване, тъй като създава проблематична личност. Всички други видове сексуално задоволяване нямат колективно одобрение, защото са срещу човешката поддръжка. Само хранят похотта и по този начин се свеждат до много груб акт, който е антиеволюционен.
И така, свръхзадоволяването и свръхпотискането са препятствия за този център. Там, където сексът е в рамките на семейната любовна връзка, носи благоприятност, а от друга страна престава да бъде значим. Мъдростта се развива чрез женитба за цял живот с един човек, защото женитбата е одобрена от обществото и има сигурните основи, вградени в нея, за подходящо възпитание и израстване на децата.
Сескусалната мания се превръща в умствен блокаж. Това, което е в ума, е изкуствено и не може да донесе удовлетворение. Можете да направите нещо за реалността, която действително съществува, но това, което е ваше въображение, твърдение или умствена мания, не може да бъде актуализирано. Например, колкото повече си угаждате с алкохол, толкова повече ви се пие. Но, приемайки големи количества, не отвиквате от него. По същия начин, чрез свръхзадоволяване в секса не се освобождавате от него, а, напротив, става все по-голяма мания. Ще търсите странични пътища за влизане в него, но тъй като обитава повече в ума, става извратен. Ето как умът заболява, а първият център отслабва.
Обаче чрез съзнателен семеен живот и отговорна родителска грижа човек достига истинска зрялост и равновесие, необходими за еволюцията му.

Няма нищо, от което да се отказваш. Не е необходимо да станеш аскет. Целомъдрието зависи от съществуването на лъст. Когато няма необуздано желание, няма какво да потискаме.
“О, пауне, не изскубвай перата си, а носи своята гордост от тях.”

Окултните практики, изцяло слепи за знанието, увреждат този център. Някои системи използват много странни способи, които погрешно се вземат за духовни (като тантрични практики), при които дори сексът се използва като средство. Той не може да бъде използван като инструмент, защото еволюцията е спонтанна. Фокусирането върху него може да ви даде известно изкачване или илюзорно състояние, но то не е трайно, нито има някакво значение за еволюцията. Тестът за всяка духовна практика е дали подхранва и колко дълго трае. Или е само петминутно его-суперего пътуване. Има също така и опасни практики, като викане и работа с мъртви духове. Месмеризъм, хипноза, парапсихология, транс, автоматични движения, като например скачане – всички са изява на мъртви духове. Описани са от някои доктори като “протеин-56” и “протеин-58”, които предизвикват рак. Всички такива практики увреждат чувствителността на първия център, тъй като центровете са живи и нямат нищо общо със смъртта. И накрая, опиатите, особено силните, разрушават този център. Какво става когато приемате ацид? Той свръхстимулира вниманието, представено чрез централната нервна система. Необичайното активиране води до състояние на спешен случай, което пък води до изява на симпатиковата нервна система. В резултат на това центровете трябва да освободят повече енергия. Допълнителният поток от енергия в човешката система създава усещане за релаксация или усещане за плаване, носене, наречено “високо”. Делириумите, халюцинациите или чувството за по-особено състояние се дължат на опиатите. Когато действието им спре, тъй като тоталната енергия е ограничена, изцедената енергия пада право надолу, причинявайки нещо като махмурлук, пълна депресия във вниманието. Колебанието между свръхнасищането с енергия и депресията изцяло ангажира вниманието. Това регистрира шок върху централната нервна система. Такива повтарящи се усещания заробват вниманието и разстройват мозъчните клетки.
Първият център е въплъщение на невинността и е наречен Муладхара чакра. Но самата Муладхара е разположена в сакралната кост, по-високо от Муладхара чакра. Муладхара означава поддръжка, осигурена от корена. Това е домът на Златната богиня. Самата й позиция подсказва, че секс-центърът не се пронизва при нейното издигане. Така че сексът не играе никаква роля в крайното издигане. Ако центърът е слаб, Кундалини не се издига, а ако е нападната от нечестивост, се всмуква обратно на мястото си.
Събудената Муладхара носи мъдрост, сила на посвещението, невинност и чистота. Такава личност е много благоприятна и носи божествено блаженство на всичко около нея.

Дълбоко вкопан в Земята,
закотвен като дърво,
необезпокояван от бури и смяна на сезони,
укрепен в мъдростта на своята Майка,
той е закон за самия себе си.
Това, което казва, е истина,
защото той я казва.

Из “Шри Ганеша”imageФилософията Самкхя. Извадка от 291 глава на Шримад Бхагаватам Пурана “В началото не Брахман и нищо друго. Брахман душата на всички души, Бога на Пракрити, причината и следствието сляти в едно. Той бе Наблюдателя и в началото нямаше нищо, което да се види. Брахман бе Себеосветяващ се. Пракрити бе в него. Силата, която щеше да го прояви бе в него. В началото, Гуните(свойствата), Сатва(истина), Раджас(страст) и Тамас(невежество) бяха в перфектен баланс. Те бяха в равновесие. Друг мощен аспект на Брахман бе Кала, времето. Така поради изминаването на времето, баланса на гуните бе смутен, нарушен. Имаше пулсации от вълнение и това вълнение съдържаше в себе си зародиша на Творението. Силата, поради която Пуруша(Духът) създаваше Вселената се наричаше Пракрити(Ади Шакти), активния аспект на Брахман, който е съзнание и усещане. Това съзнание се прояви във формата на Вселената управлявана от трите гуни и тяхното колебание. Първичната душа, Всемирния Дух измени своя вид и значение и стана Причината и Следствието, Гледащия и Наблюдаваното, Извършващия и Извършваното Нарушения баланс на Гуните бе причината за проявлението на Пракрити. От Пракрити се прояви Махат-татва(Будхи, Интелекта). Махат е всичката светлина. Тя погълна тъмнината, която обгръщаше всичко по времето на великото унищожение, великия потоп по време на предишната Калпа(ера). Махат татва бе трансформирана в Ахам-татва (чувството за индивидуалнист, его). Ахам-татва е Крия шакти, силата на действието. Ахам-татва се проявява в три аспекта: Сатвична Ахам-татва, която също е наречена Вайкарика (променяща се), Раджас Ахам-татва, която също е наречена Таиджаса (бляскава), Тамас Ахам-Татва, която също е наречена Тамаса (тъмнина). От Сатвична Ахам-татва е роден Умът, Манас. От Раджас Ахам-татва са родени Индриите, сетивата. От Тамас Ахам-Татва са родени петте Маха-бхутас (метериалните елементи). Съществениете особености на Ахам-татва са три: Каря-самото действие, поради Тамастичния аспект. Какртутва-силата която ни прави извършващия определена дейност, като резултат на Сатвичниа аспект . Каранатва-причинява извършването на действието, което е резултат от Раджастичния аспект. Мир, което е Шанти, Гняв наричан Раудра, Невежество наричано Авидия, са отново три характеристики на Сатвичната, Раджастичната и Тамастичната татви. Поради Сатвичната Ахам-татва умът започва да функционира. Силата да мислим се намира там и от нея са родени Възприятието и Желанието. Кармендриите, органите на действие и Гнянендриите, сетивата са родени от Раджастичната Ахам-татва. От Тамастичната Ахам-татва са родени Маха-бхутас, елементите и Танматрите (обектите възприемани от сетивата). Първа е Шабда матра-звукът, най-финото от петте: в асоциация с него е роден Акаша, небето, Етер. Етера е проводник на звука и е като звука е всепроникващ. /б.р. Етера е проводник на вълни като радио, ТВ и т.н./ Спарша таматра е следващата: чувството за допир и в асоциация с него, Ваю-въздухът бе създаден, който отново прониква във всичко. Спарша има в себе си качеството също на Шабда. Ваю пренася звука, а също и допира, и двете усета. Между другото Въздухът е малко по-осезаем от Етера и до известна степен е по-груб от Етера. След това е образувана Рупа танматра:какво може да бъде възприето без да има форма. С помощта на тази танматра е създаден Огъня или Светлината. Рупа танматра има три качества, Шабда, Спарша и Рупа. Определено тя е по груба от въздуха и е по-осезаема. Следващата танматра, която трябва да бъде образувана и съответващата и Вода. Водата има четири качества: Шабда, Спарша, Рупа и Раса. Последната и най-грубата от тях бе образувана последна. Гандха танматра, чувството за мирис и с него е роден елемента Земя. Земята има всичките пет качества в себе си, Шабда, Спарша, Рупа, Раса и Гандха. Пракрити е позната още и като Сагуна Брахман (имаща свойства) срещу Ниргуна Брахман (без свойства), което е Брахман в абсолютна форма. Силата скрита в петте Махабхутас е общо позната като Дравйа Шакти;силата съдържаща се в Индриите е общо позната като Крия Шакти, силата на Пракрити и Ишвара имаща власт над всичко е позната като Гняна Шакти. Пракрити е направена от: Прит’ви Земя } Āп Вода } Теджас Огън или Светлина } Петте Маха-бхутас (груби елементи) Вāю Въздух } Ākāш Етер или небе } Гандха Мирис } Раса Вкус } Рупа Зрение } Петте танматрас (финни елементи) Спарша Осезание } Шабда Звук } Шоротра Уши } Твач Кожа } Шакшус Очи } Съответните Индрии (сетива) Расана Език } Грана Нос } Вāk Говор } Пани Ръце } Падам Крака} Кармендияс (пет органа на действие) Упаштам Репродуктивни органи} Паю Отделителен орган } Анта-карана (вътрешните органи) са пет вида: Манас, Будхи, Ахамкара и Чита. Тези двадест и четири свойства наречени, пет Махабхутас, пет Танматрас, пет Идриас, пет Кармендриас заедно с четири Анта-каранас са съзтавните части на Сагуна Брахман. Кала-времето, също е смятано за двадесет и пета съставна част. Някой мислители смятат Кала за крайната завършък, от който хората са уплашени хората, които са невежи за величието на Ишвара, и които са уловени в мрежата изпредена от Пракрити хората, които са заблудени от Егото, което се проявява и става всемогъщо. Ишвара, който е без Гуни, който е причината за проявата на 24-те свойства на Пракрити. С неговата Мая и с помощта на Кала, Ишвара обитава във всяко живо и създадено същество: в живите същества, като Пуруша и извън тях като Кала, която е края и началото на всичко. Върховния аспект на Анта-карана е отразен в Махат-татва, който е всичката светлина. Пуруша е вечно базиран в Махат. Това е за да бъде боготворен като Васудева(Шри Кришна), най-висшия Пуруша. Ананта, хилядоглавия, който обхваща Бхутас, Манас и Индрияс трябва да бъде боготворен Санкаршана(Шри Баларама) в Ахам-татва Санкаршана трябва да бъде боготворен, тъй като той е Ахамкара в своята пълна форма: Егото преди някакви трансформации да се случат. Манас Татва е силата на мисленето, по-специално в зоната на чувствата, Кама-желанието, харесване и нехаресване, умствени обвързаности и подобни отношения. Този аспект на Ахам татва е боготворен като Анируддха (внука на Шри Кришна), тъмен и очарователен като син лотус, разцъфващ по време на есента, когато небето е синьо и не е помрачено от дъждовни облаци. Чита е Будхи, която действа чрез мозъка на създанията. Това е повече интелектуално отколкото емоционално и Прадюмна е формата, в която Чита е боготворена. Адхищата, контролиращата сила на Махат татва, която е ботворена като Васудева е Кшетра-гня. Ахамкара е боготворена като Санкаршана, Адищата е Рудра. Чандра(Луната) е Адищата за Манас, която е боготворена като Анирудра, докато Брахма е Адищата за Чита или Будхи, което е боготворено като Прадюмна (Бога на Любовта, син на Кришна). Васудева също е представен като Вишва (умствените способности). Санкаршан - Тайджаса (жизненена енергия, Дух, енергия). Прадюмна - Прагня (интелект) и Анирудха – Турия(четвърто състояние на чистия дух).”







Гласувай:
5



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha
Категория: Изкуство
Прочетен: 1758500
Постинги: 407
Коментари: 457
Гласове: 5237
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930